یزدفردا: سازمان سینمایی در نخستین روز‌های حضور وزیر فرهنگ جدید در راستای عمل به وعده شفاف‌سازی بار دیگر سامانه انتشار عمومی فهرست مجوز‌های صادر شده سینمایی را باز کرد؛ سامانه‌ای که بجز اعلام رفع توقیف چند فیلم، از ثبت درخواست سعید روستایی برای گرفتن پروانه ساخت یک فیلم جدید خبر می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: در ماه‌های اخیر دسترسی آزاد به درخواست‌های تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها برای ساخت و نمایش فیلم در سایت سازمان سینمایی بسته شده بود و فقط در مقاطعی کوتاه دسترسی وجود داشت.

از آنجا که رییس سازمان سینمایی پس از چند بار پیگیری ایسنا و نیز در صحبت‌های رسمی از پیگیری و رفع این مسئله خبر داده بود، حالا در روز‌های شروع به کار دور جدید مدیریت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش پروانه ساخت و نمایش سایت سازمان سینمایی در دسترس قرار گرفته و اطلاعات درخواست‌ها تا دهه ۹۰ قابل دیدن هستند هر چند مجوز‌های صادر شده در همه سال‌ها کامل نیستند.

براساس این اطلاعات، در دو ماه مرداد و شهریور امسال بیش از ۹۰ مجوز فیلم سینمایی و غیرسینمایی صادر شده است که بسیاری از آن‌ها برای اسامی ناآشنا است.

از بین نام‌های معروف می‌توان به فریدون جیرانی برای فیلم «نام من، مینا»، ابراهیم ایرج‌زاد به تهیه‌کنندگی علی اوجی برای فیلم «شوهر ستاره»، احمد بهرامی برای فیلم «بالا ده» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی، امید شمس برای «زوزه» به تهیه‌کنندگی حامد حسینی، کاوه سجادی حسینی برای «نقطه کور»، سعید ملکان برای «حکیم» به نویسندگی محمدرضا گوهری، مسعود اطیابی برای «قدرت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین شایسته، حسین مهکام برای «مرخصی» به کارگردانی عادل معصومی، هاتف علیمردانی برای «کج پیله»، محمدحسین فرح‌بخش برای «داماد فراری» می‌توان اشاره کرد.

همچنین سهیل موفق برای ساخت فیلمی با نام «کفایت مذاکرات» به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه ساخت گرفته است.

در بخش پروانه نمایش نیز به فیلم‌های توقیفی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر، «غیبت موجه» به کارگردانی عباس رافعی و نیز فیلم‌های «بی‌تار» جمیل رستمی و «مهمانی از کارائیب» به تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی می‌توان اشاره کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا